vineri, 24 ianuarie 2014

Fasole cu cârnați de casă

După cum v-am relatat în postarea de dimineață, de pe acest blog, astăzi se implinesc 155 de ani de la Mica Unire. Nu știu dacă are legătură cu fasolea mea (pură coincidență), dar am văzut că la Iași astăzi se servește "tradiționala" fasole cu cârnați.
Mă intreb oare, domnitorul Cuza tot fasole a servit pe 24 ianuarie 1859, de a devenit așa " tradițională"? :)))
În fine, eu zic să trecem la rețetă.

Ingrediente:

500 g fasole
5 cârnați de casă
o ceapă
2 morcovi
o bucată de țelină
mărar
cimbru
o foaie de dafin
piper boabe
sare
ulei

2  linguri pastă de tomate 

Puneți fasolea în apă rece, cu o seară înainte. Dimineața o scurgeți de apă și o puneți într-o oală în care aveți deja apă care fierbe. Schimbați apa de la fasole de trei ori (apa trebuie să fie fierbinte de câte ori o schimbați), iar ultima oară adăugați peste fasole cimbru, foaia de dafin și piperul boabe.
Separat tăiați legumele și le puneți la înăbușit într-o tigaie cu ulei. Când acestea se înmoaie adăugați pasta de tomate diluată în puțină apă caldă și lăsați să mai dea în câteva clocote. Prăjiți și cârnații și îi lăsați deoparte.
Verificați fasolea și dacă bobul se desface în două, e momentul să adăugați legumele și cârnații. Mai lăsați să dea în câteva clocote, sărați, puneți mărarul și închideți focul.
Se servește alături de gogoșari sau castraveciori murați.
Poftă bună!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu