joi, 3 aprilie 2014

Sufleu de legume

Pentru că încă sunt la dieta Dukan, cred că pe viață, și pentru că nu știam ce să mai gătesc, după lungi cercetări prin mintea mea m-am hotărât sà fac un sufleu de legume. Am ales această rețetă deoarece se prepară ușor, e foarte sănătoasă, dar mai ales gustoasă.

Eu mai aveam prin congelator niște conopidă și cu ce am mai găsit prin frigider am trecut la executarea lui.

Ingredientele pe care le-am folosit sunt următoarele:

o conopidă mică ruptă în buchețele
2 morcovi
1 dovlecel
5-6 ciuperci champignon
140 g iaurt degresat
2 ouă
100 g brânză dietetică
o legătură mărar verde
o legătură pătrunjel verde
1 lingură tărâțe de ovăz
sare
piper
oregano

Pentru început am curățat legumele, mai puțin conopida, le-am spălat și le-am tăiat felii. Am pus pe foc o oală cu apă și sare și când apa a început să fiarbă am adăugat morcovii și i-am lăsat vreo 5 minute apoi am pus conopida pentru încă vreo 10 minute și le-am scos într-un vas. Am continuat cu dovlecelul pe care l-am lăsat foarte puțin, cât să se înmoaie și după ce l-am scos și pe el lângă celelalte legume, am pus ciupercile în apă pe care de asemenea le-am lăsat cât să dea într-un clocot. Când toate legumele au fost fierte le-am lăsat să se răcească puțin.

Am separat albușurile de gălbenușuri și le-am batut cu puțină sare până au devenit pufoase. Gălbenușurile le-am amestecat cu iaurtul.

Când legumele s-au mai răcit, am adăugat amestecul de gălbenușuri cu iaurt, am pus mărarul și pătrunjelul tăiate mărunt, lingura cu tărâțe, am potrivit de gust cu sare și piper, am adăugat și puțin oregano (e preferatul meu) și la final albușurile.

Am amestecat întreaga compoziție, am pus-o într-o formă de silicon ca cea pentru chec, am pus deasupra brânza și am dat la cuptor la foc mediu timp de 25 minute.

Am servit sufleul cu salată de sfeclă în care am adăugat iaurt, hrean, puțin oțet balsamic și mărar.

Dacă nu sunteți la dietă, puteți pune cașcaval în loc de brânză, smântână în loc de iaurt și pesmet în loc de tărâțe. 

Un comentariu:

  1. te astept cu drag, la o provocare culinara : http://www.stefyharnicutza.blogspot.ro/2013/12/weekend-cu-spor.html

    RăspundețiȘtergere