vineri, 7 februarie 2014

Sardine fripte pe grill cu cartofi natur și sos de usturoi

După cum v-am promis aseară, astăzi am revenit cu gustoasele sardine făcute pe grill.
Sunt absolut delicioase...garantez!!!

Ingrediente:

1 kg sardine proaspete
o lămâie
6 cartofi
2 căței de usturoi
150 g iaurt
50 ml ulei măsline
sare
oregano
rozmarin
pătrunjel verde (opțional)

Înainte să vă povestesc cum am pregătit sardinele, vreau să vă prezint câteva informații despre ele.
Sardina este un pește gras, cu un conținut bogat în omega 3. De asemenea aceasta conține și vitaminele din grupa B, calciu și fier. Are puține calorii (163), ceea ce face ca acest pește să poată fi consumat și de persoanele care sunt la dietă.
Cea mai bună metodă de preparare a sardinei, este frigerea. Aceasta se ține pe grătar până ce pielea este crocantă şi carnea se desprinde uşor de pe oase.
Un sfat! Atunci când cumpãrați pește acesta trebuie să fie ferm la atingere şi, foarte important, ochii cu pupile de un negru strălucitor şi corneea curată. Branhiile sunt de asemenea importante: dacă peştele este proaspăt, acestea ar trebui să fie de un roşu intens (evitaţi peştele cu branhii care dau spre maroniu).
Acum să trecem la modul de preparare.
Mai întâi curățați sardinele de solzi, apoi în interior, și le spălați bine cu apă rece. Le puteți tăia capul, dar e mai bine să îl lăsați pentru a le întoarce mai ușor când le frigeți. Crestați sardinele cu un cuțit pe fiecare parte, presărați cu sare și oregano și le lăsați deoparte pentru 30 minute
Curățați cartofii, îi spălați, îi tăiați cuburi și îi puneți la fiert într-o oală cu apă și sare.
După ce au trecut cele 30 minute, pregătiți o tigaie grill , o lăsați să se încingă bine pe foc și apoi începeți să frigeți sardinele.
Când sunt gata, serviți sardinele cu cartofii natur cu ulei de măsline, zeamă de lămâie și rozmarin și bineînțeles cu sosul de usturoi, pe care l-am făcut în felul următor: am curățat usturoiul, l-am dat pe răzătoare, apoi l-am frecat cu sare și ulei de măsline, am adăugat iaurtul și la final am pus rozmarin și oregano.

Poftă bună vă doresc!!!

Un comentariu: